Ansikt

Liplase

Prisliste >
Liplase

Hvordan fungerer Fotona Liplase?

Myke, delikate og fyldige lepper har vært en stor del av skjønnhetsbildet de siste årene. Restylane er en populær filler til å øke volum, definere og mykgjøre lepper. Men hva med dem som ikke ønsker filler og injeksjoner ?

Liplase er en non- invasive behandling hvor man oppnår fyldigere, mykere lepper ved bruk av laser. Resultatet blir også mer naturlig enn ved bruk av leppefiller.

- Ved leppefiller får man umiddelbart se resultat men filleren brytes ned over tid, som betyr at resultatene kan vare fra 6-12 mnd. Hos noen også kortere.

- Ved Liplase skjer det helt motsatte, i stedet for å tilføre leppene hyaluronsyre ved  injeksjon bruker man laser for å stimulere kroppens egen naturlige kollagenproduksjon.

Fotona Liplase behandling utføres

Hvor mange behandlinger trenger jeg?

- Resultatet er ikke synlig etter en behandling og man anbefaler minst 3 behandlinger. Men over tid, ca  4-6 mnd vil leppene bli både fyldigere og mykere.

- Denne behandlingen er en supert alternativ for dem som ikke ønsker leppefiller og som ønsker et mer naturlig resultat.

Hvem kan ikke gjennomføre behandlingen?

Laserbehandlinger kan ikke gjennomføres på gravide eller ammende. Noen type medikamenter kan ha kontraindikasjon for laserbehandling, så opplys til sykepleier i helseopplysningsskjema om du skulle gå på medisiner. Noen med noen typer autoimmune sykdom kan også ikke behandles med laser, har du spørsmål så kan du ringe oss.

Hvordan vil huden min føles etter behandlingen, finnes det noen bivirkninger?

Noen kan etter endt behandling oppleve rødhet, stramhet og en følelse av å være solbrent. Noen kan også oppleve å bli hoven eller få smerter i det området man har tatt laserbehandling, og dette er helt ufarlig. Om dette skjer, så tar man kontakt med klinikken slik at man kan få smertestillende eller tabletter for å dempe hevelse.

- Ved leppefiller får man umiddelbart se resultat men filleren brytes ned over tid, som betyr at resultatene kan vare fra 6-12 mnd.  Hos noen også kortere.

Hvor mange behandlinger trenger jeg?

Resultatet er ikke synlig etter en behandling og man anbefaler minst 3 behandlinger.  Men over tid, ca  4-6 mnd vil leppene bli både fyldigere og mykere. Denne behandlingen er en supert alternativ for dem som ikke ønsker leppefiller og som ønsker et mer naturlig resultat.

Hvem kan ikke gjennomføre behandlingen?

Hvordan vil huden min føles etter behandlingen, finnes det noen bivirkninger?

Er behandlingen smertefull?

Du vil oppleve at huden kjennes varm under behandlingen, men man vil få tilgang på en kjøler som man kan holde der man måtte ønske det under behandling. Man vil også kunne få bedøvelseskrem før behandling om dette er noe man ønsker.

Er det noe jeg må tenke på før og etter behandling?

Før behandling så skal man ikke sole seg to uker før behandling, og en måned etterpå. Hvis det er sol ute så bør man beskytte huden med solfaktor 30 eller 50.  I tillegg bør du unngå kremer og peelinger som kan irritere huden den siste uken før du skal gjøre behandlingen.